ACIB Barceloneta

ACIB Barceloneta

Què és l’OMIC i quins serveis ofereix?

6 de febrer de 2024

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) és l’òrgan competent per atendre totes les peticions i consultes sobre consum a la ciutat, i gestiona les reclamacions de persones consumidores que estiguin domiciliades a Barcelona.

A més de tramitar reclamacions, l’OMIC:

  • Informa i assessora sobre drets de les persones consumidores.
  • Efectua la mediació i conciliació en cas de conflicte.
  • Informa de la legislació i normativa de consum.
  • Difon campanyes i accions formatives sobre consum.

L’OMIC atén reclamacions sobre el següent:

  • Subministraments d’aigua, gas i llum
  • Telefonia i internet
  • Serveis turístics
  • Restauració
  • Transports
  • Assegurances
  • Serveis financers
  • Compra o reparació de productes
  • Més temes de consum

Com es fa una reclamació?

1) Presentant-la en línia a través d’aquest formulari.

2) Presencialment, però cal cita prèvia:

Per tramitar una reclamació a l’OMIC cal que prèviament s’hagi presentat una reclamació a l’empresa, que té 30 dies per donar una resposta. En cas de no donar-la, o si la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació.

Quan la reclamació gestionada per l’OMIC no aconsegueix una solució per al conflicte, es pot iniciar un procediment a la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Barcelona. És una via extrajudicial, ràpida, eficaç i gratuïta.

En cas que es vulgui adreçar una consulta sobre qualsevol tema de consum, es pot fer telemàticament o trucant al 010. L’OMIC organitza periòdicament sessions informatives i d’educació sobre consum a tots els districtes.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

Buenas Migas
Farmàcia Miró
The Green Spa
Restaurant Ca La Nuri
Home Made Barceloneta
Luna Hair Salón
Confraria de Pescadors de Barcelona
Carregant...
x
X