ACIB Barceloneta

ACIB Barceloneta

Què és l’OMIC i quins serveis ofereix?

6 de febrer de 2024

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) és l’òrgan competent per atendre totes les peticions i consultes sobre consum a la ciutat, i gestiona les reclamacions de persones consumidores que estiguin domiciliades a Barcelona.

A més de tramitar reclamacions, l’OMIC:

  • Informa i assessora sobre drets de les persones consumidores.
  • Efectua la mediació i conciliació en cas de conflicte.
  • Informa de la legislació i normativa de consum.
  • Difon campanyes i accions formatives sobre consum.

L’OMIC atén reclamacions sobre el següent:

  • Subministraments d’aigua, gas i llum
  • Telefonia i internet
  • Serveis turístics
  • Restauració
  • Transports
  • Assegurances
  • Serveis financers
  • Compra o reparació de productes
  • Més temes de consum

Com es fa una reclamació?

1) Presentant-la en línia a través d’aquest formulari.

2) Presencialment, però cal cita prèvia:

Per tramitar una reclamació a l’OMIC cal que prèviament s’hagi presentat una reclamació a l’empresa, que té 30 dies per donar una resposta. En cas de no donar-la, o si la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació.

Quan la reclamació gestionada per l’OMIC no aconsegueix una solució per al conflicte, es pot iniciar un procediment a la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Barcelona. És una via extrajudicial, ràpida, eficaç i gratuïta.

En cas que es vulgui adreçar una consulta sobre qualsevol tema de consum, es pot fer telemàticament o trucant al 010. L’OMIC organitza periòdicament sessions informatives i d’educació sobre consum a tots els districtes.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres socis

EIMEC
Komesano
Restaurante Can Solé
Bar Cal Chusco
Restaurant Ca la Montse
La Cassola
Restaurant Cal Pinxo Palau de Mar
Carregant...
x
X