ACIB Barceloneta

ACIB Barceloneta

“T’ho compro”, la nova campanya de la ciutat per fomentar el comerç de proximitat

9 de maig de 2025

  • La campanya, que es presenta coincidint amb la celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat, destaca valors com l’atenció personalitzada o el caràcter propi de les botigues de la ciutat.
  • Les imatges, que es podran veure en suports com banderoles, xarxes socials o autobusos, s’inspiren en la cartellera gràfica de diferents comerços de la ciutat i busquen promoure la compra local.
  • L’Ajuntament se sumarà demà a l’acte de celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat organitzat pel teixit comercial davant de la Sagrada Família.

“T’ho compro”. Aquesta és la idea que vertebra la nova campanya de suport al comerç de proximitat de la ciutat que presenta l’Ajuntament de Barcelona coincidint amb la celebració, demà, del Dia Europeu del Comerç de Proximitat. L’acció, que compta amb la col·laboració de les entitats del comerç de la ciutat, dona resposta al compromís municipal de donar suport al comerç de proximitat per la importància cabdal que té per a la ciutat.

La nova campanya, que és una proposta de l’agència creativa Codea, destaca valors com el tracte personalitzat, la proximitat o el caràcter propi dels comerç local de la ciutat per fomentar la compra conscient i local.

Amb aquest objectiu, la campanya interpel·la la ciutadania amb preguntes i respostes com: “Botigues que et saluden pel teu nom? T’ho compro”, “Tot allò que necessites a tocar de casa? T’ho compro”, “Botigues que fan que Barcelona sigui Barcelona? T’ho compro” o “Una botiga de tota la vida? T’ho compro”, entre d’altres. I recull diferents imatges representatives del comerç de proximitat.

Per retre homenatge als comerços locals, la campanya combina tipografies inspirades en la cartellera gràfica de diferents botigues de la ciutat. Per fer-ho, s’ha fet una anàlisi de la cartelleria gràfica de la ciutat agrupant-la en diferents categories.

Les imatges es podran veure en suports com banderoles, cartells, autobusos o a través de les xarxes socials a partir de mitjans d’aquest mes, que és quan es farà el llançament oficial d’aquesta acció comunicativa.

“A més de reiterar el suport de l’Ajuntament al teixit comercial local, la campanya és també un missatge adreçat a tots els veïns i veïnes de la ciutat per posar en valor les decisions que prenem com a consumidors a l’hora de decidir on fem cada compra. Les imatges i les frases que es repeteixen reivindiquen els aspectes del comerç local que donen identitat a Barcelona i contribueixen a mantenir la vida als barris”, remarca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil.

“L’objectiu de la campanya és destacar aquest caràcter propi del comerç de proximitat i fomentar la compra conscient i local”, afegeix.

La nova campanya agafa el relleu de la de ‘Comerços amb cara i ulls’, que va néixer el 2022, amb l’objectiu, també, de promoure el comerç de proximitat de la ciutat, però, en aquell cas, amb el focus posat a la professionalitat i el caràcter propi dels comerciants i restauradors locals. L’última edició d’aquesta campanya tenia com a protagonistes els guanyadors de l’edició 2023 dels Premis Comerç de Barcelona, que apareixien fotografiats mentre treballaven amb l’objectiu de mostrar l’expertesa i professionalitat dels comerciants en diferents botigues, bars o parades de mercat.

Les imatges de la nova campanya es difondran en dues onades. La primera començarà durant aquest mateix mes de maig, i la segona serà a l’octubre, per tal de donar un impuls a l’activitat comercial de la ciutat, abans de les rebaixes d’estiu i de l’inici de la campanya de Nadal.

Celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat

L’Ajuntament de Barcelona reitera el seu suport a la candidatura de la ciutat com a Capital Europea del Comerç de Proximitat i se sumarà demà a l’acte organitzat pel teixit comercial davant de la Sagrada Família per celebrar el Dia Europeu del Comerç de Proximitat. En representació del Consistori, hi participaran l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil. La trobada reunirà representants de diferents institucions i entitats i organitzacions del sector del comerç.

La Capitalitat és una iniciativa impulsada per la Fundació Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe, aprovada pel Parlament Europeu el 2023, i Barcelona vol ser-ne la primera seu. La Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat (CECP) proposa cada any, a partir de 2026, que un municipi europeu albergui un any de jornades, tallers de bones pràctiques i iniciatives sobre digitalització, sostenibilitat i estalvi energètic, d’innovació tecnològica, o gestió de l’espai comercial urbà, entre altres temàtiques.

Ajuntament de Barcelona

Els nostres comerços associats

MASICOPY
Cerveceria Vaso de Oro
Restaurant Ca la Montse
Home Made Barceloneta
New Orleans Coffe and Tea
Restaurante El Rey de la Gamba 1
Restaurant Can Ramonet
Carregant...
x
X