Subvencions per a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració
4 de maig de 2022
L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum, posa en marxa novament una línia de subvencions per a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració de barri.
L’ajuda econòmica forma part d’un paquet de mesures més ampli, impulsat conjuntament per la Direcció de Comerç, Restauració i Consum i Barcelona Activa, que inclou també l’assessorament necessari per crear un pla de digitalització i l’accés a un catàleg formatiu amb més de 50 cursos per seguir en línia.
Quin objectiu tenen?
La situació generada per la pandèmia provocada per la COVID-19 i la seva evolució ha demostrat la importància que té per al petit comerç i la restauració de Barcelona ser presents també a l’entorn digital. Així, amb l’objectiu de seguir millorant el nivell de maduresa digital dels establiments i donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona activa novament una línia de subvencions dotada amb un milió d’euros per ajudar el teixit comercial i el sector de la restauració a fer el salt al món digital.
A qui es dirigeixen?
La línia de subvencions la podran sol·licitar exclusivament:
- Establiments comercials individuals de venda al detall.
- Parades de mercats municipals. (En queden exclosos la resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall, com els centres, les galeries i els recintes comercials.)
- Establiments comercials individuals que prestin algun dels serveis següents:
- Tallers i serveis de reparacions mecànics
- Serveis fotogràfics i audiovisuals
- Copisteries i arts gràfiques
- Serveis de reparacions
- Agències de viatges detallistes
- Tintoreries i bugaderies
- Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
- Servei de menjar preparat i càtering
- Bars i restaurants
- Clíniques veterinàries amb botiga física
Quins requisits cal complir?
- Disposar de local comercial situat en planta baixa i/o a peu de carrer en trama urbana a la ciutat de Barcelona.
- Adequar les despeses d’inversió a l’objecte i la finalitat d’aquesta convocatòria.
Alhora, les persones beneficiàries de les subvencions han de complir els requisits habituals, que poden consultar-se a l’apartat número 8 del document de la convocatòria.
Quines despeses són subvencionables?
Es classifiquen en una única modalitat, que inclou la realització d'alguna o algunes de les següents accions de digitalització:
Estratègia de negoci
- Elaboració de plans de negoci i transformació digital.
- Elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.
Comunicació digital
- Creació de continguts digitals.
- Gestió i publicació de continguts a Internet: web i notícies (bloc), xarxes socials (community manager), butlletins de notícies (newsletters).
Màrqueting digital
- Publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.).
- Posicionament a cercadors (SEO).
- Publicitat a xarxes socials (Social Ads).
- Butlletins de notícies (newsletters).
- Analítica web i de xarxes socials.
Canals de venda en línia i omnicanalitat
1. Canal de venda en línia propi.
- Implementació de web de venda en línia (e-commerce).
- Implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce).
- Digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes.
- Integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament i sistemes d'informació de l’establiment.
- Integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram.
2. Canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres):
- Subscripció a plataformes de venda en línia.
- Gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.
Quines despeses no són subvencionables?
No són subvencionables:
- L’adquisició de béns d’inversió, com maquinari, i de béns mobles.
- Les despeses de rènting, lloguer o lísing.
- El cost salarial i de la seguretat social del personal.
- Accions de digitalització subvencionables, però que pertanyin a diverses modalitats alhora.
Quin termini té?
Les sol·licituds es poden presentar del 3 al 30 de maig de 2022.
Com que és una convocatòria en règim de concurrència no competitiva, les subvencions s’atorguen per ordre d’entrada de les sol·licituds i fins a exhaurir el crèdit pressupostari.
Com i on es pot presentar la sol·licitud?
La documentació de la sol·licitud s’ha de presentar de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, excepte en el cas de les persones incloses dins l’article 14 de la Llei 39/2015, que poden fer-ho també presencialment en qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana de Barcelona.
Les persones sol·licitants hauran de presentar obligatòriament en el moment de la sol·licitud els documents següents, que s’expliquen amb més detall a la convocatòria:
- Instància de sol·licitud, disponible aquí.
- Qüestionari de presència a Internet i maduresa digital, disponible aquí.
- Documentació de pressupost/os o factura/es d’una tercera part.
- Document acreditatiu de situació censal i/o models 036 o 037 de l’AEAT.
- Documentació identificativa de qui fa la sol·licitud.
- Dades bancàries.
Més informació