L’Ajuntament adjudica el manteniment i explotació publicitària dels quioscos i el mobiliari urbà per prop 28 M€ anuals
23 d'octubre de 2025
- El contracte per la gestió del mobiliari suposa una inversió d’11,5M€ en 3 anys per ampliar els espais per a publicitat digital i renovar les pantalles informatives de les marquesines de bus, les columnes publicitàries i els taulers d’anuncis municipals
- La gestió dels 4.600 elements del mobiliari urbà s’ha adjudicat a JCDecaux per 24 milions d’euros l’any i el manteniment dels 276 quioscos de premsa a Clear Channel per uns 3,7 milions.
L’Ajuntament de Barcelona ha adjudicat els dos concursos públics llançats el mes d’abril passat per a la gestió dels suports publicitaris a l’espai públic. L’adjudicació, un cop superats els preceptius tràmits administratius en el temps previst, s’ha fet per un import conjunt proper als 28 milions d’euros anuals, una xifra que duplica l’actual. Així ho ha informat el Govern Municipal aquest dimecres a la Comissió d’Economia i Hisenda.
En concret, la societat JCDecaux s’ha fet amb el contracte de gestió dels 4.600 elements del mobiliari urbà, dels quals 2.058 admeten publicitat, a canvi d’un cànon anual de 24 milions d’euros enfront dels 13,5 milions mínims que es demanaven a les bases del concurs. En paral·lel, Clear Channel continuarà fent el manteniment dels 276 quioscos de premsa que hi ha a la ciutat excepte els situats a la Rambla, així com de les 728 cares de publicitat explotables que hi ha en aquestes instal·lacions. Per al manteniment d’aquestes cares de publicitat, l’empresa guanyadora del concurs ha ofertat 3,7 milions d’euros anuals, molt per sobre dels 2,03 milions que demanava inicialment el concurs.
L’adjudicació dels dos concursos públics, especialment el que té a veure amb el subministrament, instal·lació, conservació i manteniment dels 4.600 elements de mobiliari urbà, ja siguin marquesines, columnes singulars, plataformes d’accés als autobusos, pals de parada, lavabos o d’altres suports publicitaris, permetrà la modernització d’aquests elements així com l’aposta millorar la qualitat de la informació que es facilita a la ciutadania sobre l’estat de diferents serveis de la ciutat, especialment de la xarxa de transports.
Alhora, contribuirà també a potenciar formes de publicitat més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. Per fer-ho possible i afavorir aquestes inversions, el concurs contempla una concessió per un termini de 10 anys amb quatre més de prorrogables i, a banda del cànon anual, una inversió anual per a manteniment d’1 milió d’euros i una inversió addicional d’11,5 milions només durant els tres primers anys de la concessió centrada exclusivament en la modernització dels suports.
Gràcies a aquestes inversions, en els pròxims 3 anys se substituiran 250 cares de publicitat en paper i 30 taulells d’anuncis municipals per d’altres de digital; es renovaran 768 panells d’informació de les parades d’autobús i se n’instal·laran 80 de nous; es renovaran 200 columnes de lliure expressió i s’analitzarà la possibilitat que aquestes columnes i marquesines puguin utilitzar-se com a suports d’elements de telecomunicacions per a la xarxa 5G.











